Book Reviewers Wanted

Please contact an editor if you are interested in submitting a book review. Please follow our book review guidelines.

 

Adler, Melissa. Cruising the Library: Perversities in the Organization of Knowledge. Fordham University Press, 2017, 248pp.

Bachimont, Bruno. Patrimoine et numérique: technique et politique de la mémoire. Bry-sur-Marne, France : INA, 2017, 246 p.

Barbe, Lionel, Louise Merzeau et Valérie Schafer. Wikipédia: objet scientifique non identifié. Nanterre : Presses universitaires de Paris Ouest, 2015, 216 p.

Buckland, Michael. Information and Society. MIT Press, 2017, 232pp.

Busch, Lawrence. Knowledge for Sale: The Neoliberal Takeover of Higher Education. MIT Press, 2017, 176pp.

Calderan, Lisette, Pascale Laurent, Hélène Lowinger et Jacques Millet, dir. Publier, éditer, éditorialiser: nouveaux enjeux de la production numérique. Louvain-La-Neuve : De Boeck Supérieur, 2016, 176 p.

Cavalier, François et Martine Poulain, dir. Bibliothèques universitaires: nouveaux horizons. Collection Bibliothèques. Paris : Éditions du Cercle de la librairie, 2015, 312 p.

Cécile. Touitou, dir. La valeur sociétale des bibliothèques: Construire un plaidoyer pour les décideurs. Paris : Editions du Cercle de la Librairie, 2017, 214 p.

Cook, Nicole A. and Miriam E. Sweeney, eds. Teaching for Justice: Implementing Social Justice in the LIS Classroom. Library Juice Press, 2017, 326pp.

Downey, Annie. Critical Information Literacy: Foundations, Inspiration, and Ideas. Library Juice Press, 2016, 204pp.

Émond, Bernard. Camarade, ferme ton poste: et autres textes. Lettres libres. Montréal : Lux, 2017, 160 p.

Fisher, Donald Kjell Rubenson, Theresa Shanahan, and Claude Trotter, eds. The Development of Postsecondary Education Systems in Canada: A Comparison between British Columbia, Ontario, and Quebec, 1980–2010. McGill-Queen’s University Press, 2015, 456pp.

Hayhoe, Ruth, Julia Pan, and Qiang Zha, eds. Canadian Universities in China’s Transformation: An Untold Story. McGill-Queen’s University Press, 2016, 384pp.

Henry, Frances, et al. The Equity Myth: Racialization and Indigeneity at Canadian Universities. University of British Columbia Press, 2017, 336pp.

Hooland, Seth van et coll. Introduction aux humanités numériques: méthodes et pratiques: sciences humaines et sociales. Méthodes en sciences humaines. Bruxelles: De Boeck supérieur, 2016, 208 p.

Ihadjadene, Majid, Alexandra Saemmer et Claude Baltz, dir. Culture informationnelle: vers une propédeutique du numérique. Paris : Hermann, 2015, 350 p.

Livingstone, David W. Liberal Education, Civic Education, and the Canadian Regime: Past Principles and Present Challenges. McGill-Queen’s University Press, 2015, 328pp.

Plantard, Pascal et Agnès Vigué-Camus, dir. Les bibliothèques et la transition numérique: les ateliers Internet, entre injonctions sociales et constructions individuelles. Villeurbanne : Presses de l’Enssib, 2017, 212 p.

Smyrnaios, Nikos. Les GAFAM contre l’internet: une économie politique du numérique, Bry-sur-Marne : INA, 2017, 160 p.

Stack, Michelle. Global University Rankings and the Mediatization of Higher Education. Palgrave Macmillan, 2016, 149pp.

Tilley, Susan. Doing Respectful Research: Power, Privilege and Passion. Fernwood, 2016, 294pp.

Vial, Stéphane et Marie-Julie Catoir-Brisson, dir. Design et innovation dans la chaîne du livre: écrire, éditer, lire à l’ère numérique. Paris : PUF, 2017, 264 p.